About

IMG_3585

Helloooo! Here I am going to give you guys a bit more info about me. Well as you know my name is Francesca Hill, I am half Italian and half English, and I currently live in Italy. I have had a passion for fashion (oh so cliche)  from a very young age, and it’s probably gotten worse since I got older. I’m now 18, and am tackling the highs and lows of being a teenager, in school, blogging and all that jazz. I started my blog nearly a year ago, to share with the world wide web and you my opinions and ideas of the fashion world today. I write about the latest trends, events, anything that I feel like writing about at the time. Basically I am a fashion maverick, writer and lover of life!

Where were you born? I was born in London
Age? 18
Hobbies? I love swimming, even though I haven’t been doing it for some time now. I love blogging, shopping and hanging out with my friends. I’m not really sure what my hobbies are…
What’s your style? I don’t really think I have a style. I don’t always like to follow every single trend that’s out there. I like to wear unique pieces that no one else will own. I’m really into vintage pieces. I really dress according to my mood. I get a lot of inspiration from the people I see out and about, but also from the blogs that I read.
Icons? Ummmm, let me see. Well I have quite a few, Marilyn Monroe, because she was so glamorous, Susie Lau, Elle Fanning, Kate Middleton, and in a weird way also Lady Gaga, because she wears whatever and doesn’t care.
5 Must Haves? This is a hard one. I would say, skinny jeans, ballet flats, leather jacket, comfy cardigan and a nice big handbag.
Favourite Shops? Being in Italy I can’t get all the shops I used to shop at in London, so I shop a lot online. I love Topshop, Asos, Newlook, H&M, Zara and some vintage shops in Milan.
Why Nous et la Mode? I chose this name because the fashion industry doesn’t concern one person, it involves everyone. So it means “us and fashion” in french, and because all the names I initially wanted were already taken 🙂
 
Ciaoooo! Qui ho l’ intenzione di dare a voi ragazzi piu informazioni su di me, anche sè non sarà cosi interessante. Beh, come sai il mio nome è Francesca Hill, e sono mezza italiana e mezza inglese, e attualmente vivo in Italia. Ho la passione per la moda (oh così cliché) a partire da un’età molto giovane, ed è probabilmente peggiorata da quando sono cresciuta. Ora ho 18 anni, e sto affrontando gli alti e bassi di essere un adolescente, a scuola, come una blogger.  Ho iniziato il mio blog quasi un anno fa, per condividere con il “world wide web” le mie opinioni e le idee sul mondo della moda. Scrivo sulle ultime tendenze, eventi, tutto ciò su cui voglio scrivere in quel momento.  Fondamentalmente io sono un appassionata per la moda, scrittrice e amante della vita!Dove sei nata? Sono nata a Londra
Età? 18
Hobby? Mi piace nuotare, anche se non l’ho fatto per qualche tempo. Mi piace fare blogging, fare shopping e uscire con i miei amici. Io non sono davvero sicura di quello che sono i miei hobby …
Qual è il tuo stile? Io in realtà non credo di avere uno stile. Non mi piace sempre seguire ogni singola tendenza che c’è là fuori. Mi piace indossare pezzi unici che nessun altro possiede. Amo il vintage. Vesto a secondo del mio stato d’animo. Ho un sacco di ispirazione dalle persone che vedo in giro, ma anche dai blog che leggo.
Icone? Ummmm, fammi pensare. Beh io ho un bel po ‘, Marilyn Monroe, perché era così glamour, Susie Lau, Elle Fanning, Kate Middleton, e in un modo strano anche Lady Gaga, perché lei indossa qualsiasi cosa che vuole, senza pensare a cosa penseranno gli altri.
5 vestiti necessari? Questo è difficile. Direi, jeans skinny, ballerine, giacca di pelle, cardigan comoda e una borsa bella grande.
Negozi preferiti? Essendo in Italia, non riesco a trivare tutti i negozi che trovavo a Londra, quindi faccio shopping molto spesso online. Amo Topshop, Asos, Newlook, H&M, Zara e alcuni negozi vintage a Milano.
Perché Nous et la Mode? Ho scelto questo nome perché l’industria della moda non riguarda una sola persona, si tratta di tutti. Quindi significa “noi e la moda” in francese, e perché tutti i nomi che inizialmente volevo erano già state prese 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: